Nahajate se:
Sklep o pripravi občinskega podrobnega prostorskega načrta za stanovanjsko gradnjo v Ševnici (1) - del EUP ŠEV-18
Na podlagi 129. člena in v povezavi s 119. členom Zakona o urejanju prostora, ZUReP-3 (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 - ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 95/23 – ZIUOPZP) ter 30. člena Statuta Občine Mirna (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 27/2022, 28/2022) je župan Občine Mirna, dne 15. 12. 2023, sprejel
SKLEP O PRIPRAVI OBČINSKEGA PODROBNEGA PROSTORSKEGA NAČRTA ZA STANOVANJSKO GRADNJO V ŠEVNICI (1) - DEL EUP ŠEV-18
1. člen
(splošno)
(splošno)
1) S tem sklepom se začne postopek priprave občinskega podrobnega prostorskega načrta za stanovanjsko gradnjo v Ševnici (1) – del EUP ŠEV-18 (v nadaljevanju OPPN).
2) Pravna podlaga za pripravo OPPN je Zakon o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 - ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 95/23 – ZIUOPZP, v nadaljevanju ZUreP-3) in veljavni podzakonski predpisi.
2) Pravna podlaga za pripravo OPPN je Zakon o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 - ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 95/23 – ZIUOPZP, v nadaljevanju ZUreP-3) in veljavni podzakonski predpisi.
2. člen
(območje in predmet OPPN)
(območje in predmet OPPN)
1) Območje OPPN je v naselju Ševnica, v občini Mirna. Velikost območja je 0,2 ha. OPPN obravnava zemljišča s parc. št.: 1112/14, 1112/15-del, 1112/16, vse k. o. 1409 Brezovica.
2) Na območju OPPN ni evidentiranih naravnih vrednot niti enot kulturne dediščine. Na severozahodni strani območja urejanja, na oddaljenosti cca 150 m je evidentirana sakralna stavbna dediščina – cerkev naše ljube Gospe in njeno vplivno območje (EŠD 2039). Območje OPPN ni na varovanem vodovarstvenem območju niti na poplavnem območju, je na erozijskem območju, za katerega veljajo običajni zaščitni ukrepi.
3) Območje OPPN je v skladu z odlokom o Občinskem prostorskem načrtu občine Mirna (Uradno glasilo slovenskih občin št. 13/14, 47/16, 53/17, 67/21, 30/23, v nadaljevanju OPN) opredeljeno kot stavbno zemljišče, po podrobnejši namenski rabi prostora so to površine za stanovanja s spremljajočim dejavnostim (SS).
4) Meja območja OPPN se natančneje določi v fazi osnutka OPPN in se po potrebi lahko še spremeni zaradi usklajevanj v samem postopku priprave OPPN, upoštevajoč OPN.
5) Predmet OPPN je umestitev novih stanovanjskih objektov s spremljajočimi pomožnimi objekti v prostor, določitev pogojev za oblikovanje objektov, določitev zasnove prometnega in ostalega infrastrukturnega omrežja, ki je potrebno za funkcioniranje stanovanjske soseske.
2) Na območju OPPN ni evidentiranih naravnih vrednot niti enot kulturne dediščine. Na severozahodni strani območja urejanja, na oddaljenosti cca 150 m je evidentirana sakralna stavbna dediščina – cerkev naše ljube Gospe in njeno vplivno območje (EŠD 2039). Območje OPPN ni na varovanem vodovarstvenem območju niti na poplavnem območju, je na erozijskem območju, za katerega veljajo običajni zaščitni ukrepi.
3) Območje OPPN je v skladu z odlokom o Občinskem prostorskem načrtu občine Mirna (Uradno glasilo slovenskih občin št. 13/14, 47/16, 53/17, 67/21, 30/23, v nadaljevanju OPN) opredeljeno kot stavbno zemljišče, po podrobnejši namenski rabi prostora so to površine za stanovanja s spremljajočim dejavnostim (SS).
4) Meja območja OPPN se natančneje določi v fazi osnutka OPPN in se po potrebi lahko še spremeni zaradi usklajevanj v samem postopku priprave OPPN, upoštevajoč OPN.
5) Predmet OPPN je umestitev novih stanovanjskih objektov s spremljajočimi pomožnimi objekti v prostor, določitev pogojev za oblikovanje objektov, določitev zasnove prometnega in ostalega infrastrukturnega omrežja, ki je potrebno za funkcioniranje stanovanjske soseske.
3. člen
(način pridobitve strokovnih rešitev)
(način pridobitve strokovnih rešitev)
1) Za območje OPPN je bila januarja 2023 podana pobuda za izdelavo OPPN. Občina Mirna je zahtevala dopolnitev pobude z izdelavo idejne zasnove za celotno območje OPPN EUP ŠEV-18.
2) Za celotno območje občinskega podrobnega prostorskega načrta, ki je določen z OPN, je bila junija 2023 izdelana Idejna urbanistična zasnova za ureditev območja občinskega podrobnega prostorskega načrta za stanovanjsko gradnjo v Ševnici – EUP ŠEV-18, ki jo je izdelalo podjetje Proplan, Ivanka Kraljić s. p.
3) Dodatne strokovne rešitve za OPPN se po potrebi pridobijo na podlagi prikaza stanja prostora, OPN, investicijske namere pobudnika, upoštevajoč smernice in usmeritve za načrtovanje oziroma mnenja nosilcev urejanja prostora.
4) Nosilci urejanja prostora konkretizirajo zahteve predpisov in usmeritev razvojnih dokumentov s svojega delovnega področja za del EUP ŠEV-18 tako, da vsebujejo vse podatke, ki so v njihovi pristojnosti in so potrebni za pripravo ter jih je možno upoštevati pri izdelavi OPPN.
2) Za celotno območje občinskega podrobnega prostorskega načrta, ki je določen z OPN, je bila junija 2023 izdelana Idejna urbanistična zasnova za ureditev območja občinskega podrobnega prostorskega načrta za stanovanjsko gradnjo v Ševnici – EUP ŠEV-18, ki jo je izdelalo podjetje Proplan, Ivanka Kraljić s. p.
3) Dodatne strokovne rešitve za OPPN se po potrebi pridobijo na podlagi prikaza stanja prostora, OPN, investicijske namere pobudnika, upoštevajoč smernice in usmeritve za načrtovanje oziroma mnenja nosilcev urejanja prostora.
4) Nosilci urejanja prostora konkretizirajo zahteve predpisov in usmeritev razvojnih dokumentov s svojega delovnega področja za del EUP ŠEV-18 tako, da vsebujejo vse podatke, ki so v njihovi pristojnosti in so potrebni za pripravo ter jih je možno upoštevati pri izdelavi OPPN.
4. člen
(vrsta postopka)
(vrsta postopka)
Postopek priprave, izdelave in sprejema OPPN poteka v skladu s 129. členom ZUreP-3, v povezavi s 119.–124. členom ZUreP-3.
5. člen
(roki za pripravo OPPN in njegovih posameznih faz ter obveznosti udeležencev v postopku)
(roki za pripravo OPPN in njegovih posameznih faz ter obveznosti udeležencev v postopku)
1) Postopek priprave, izdelave in sprejema OPPN poteka po naslednjem okvirnem terminskem planu:
Faza | Rok izdelave | Nosilec |
· sklep o začetku priprave OPPN | december 2023 | izdelovalec, Občina |
· izdelava osnutka OPPN | december 2023, januar 2024 | izdelovalec |
· usklajevanje osnutka | januar 2024 | Občina |
· pridobivanje 1. mnenja | februar 2024 | izdelovalec |
· usklajevanje 1. mnenj | februar, marec 2024 | izdelovalec, Občina |
· izdelava dopolnjenega osnutka OPPN | marec, 2024 | izdelovalec |
· usklajevanje dopolnjenega osnutka | april 2024 | Občina |
· javno naznanilo javne razgrnitve in javne obravnave OPPN | maj 2024 | Občina |
· javna razgrnitev in javna obravnava | maj, junij 2024 | Občina |
· izdelava in uskladitev stališč do pripomb | junij 2024 | izdelovalec, Občina |
· sprejem stališč do pripomb na seji OS | junij, julij 2024 | izdelovalec, Občina |
· izdelava predloga OPPN | julij 2024 | izdelovalec |
· usklajevanje predloga | julij 2024 | Občina |
· pridobivanje 2. mnenja | avgust 2024 | izdelovalec |
· usklajevanje 2. mnenj | avgust, september 2024 | izdelovalec, Občina |
· izdelava usklajenega predloga | september 2024 | izdelovalec |
· obravnava in sprejem OPPN na seji OS in odborih | oktober 2024 | izdelovalec, Občina |
· objava odloka o OPPN v Ur. listu RS ali uradnem glasilu občine | november 2024 | Občina |
· izdelava končnega dokumenta | november 2024 | izdelovalec |
2) Navedene faze in roki predstavljajo oceno. Predviden rok sprejema je 12 mesecev in je odvisen od odzivnosti in zahtev nosilcev urejanja prostora, oziroma od vseh sodelujočih v postopku izdelave OPPN, od obsega usklajevanj, od dinamike sklicev sej Občinskega sveta ter od obsega in vsebine pripomb v času javne razgrnitve.
6. člen
(nosilci urejanja prostora)
(nosilci urejanja prostora)
1) Pri pripravi OPPN morajo s svojimi podrobnejšimi usmeritvami sodelovati naslednji nosilci urejanja prostora ter ostali udeleženci v postopku:
3) Nosilci urejanja prostora morajo v skladu z 121. in 123. členom ZUreP-3 podati podrobnejše usmeritve in mnenja k osnutku in predlogu prostorskega akta v 30 dneh od prejema poziva. V primeru, da nosilci urejanja prostora v 30 dneh ne podajo mnenja, se šteje, da nimajo pripomb na osnutek oziroma predlog OPPN.
- Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje, Oddelek za prostorske, urbanistične in druge tehnične ukrepe, Vojkova cesta 61, 1000 Ljubljana (varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami),
- Ministrstvo za obrambo, Direktorat za logistiko, Sektor za gospodarjenje z nepremičninami, Vojkova cesta 61, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za naravne vire in prostor, Direkcija RS za vode, Sektor spodnje Save, Novi trg 9, 8000 Novo mesto (varstvo voda, ogrožena območja),
- Zavod za varstvo kulturne dediščine, OE Novo mesto, Skalickega ulica 1, 8000 Novo mesto,
- Komunala Trebnje d.o.o., Primštal 30, 8210 Trebnje (kanalizacija, vodovod),
- Elektro Ljubljana d. d., Slovenska cesta 56, 1000 Ljubljana,
- Telekom Slovenije, Dostopovna omrežja, Operativa, TKO osrednja Slovenija, Podbevškova ulica 17, 8000 Novo mesto (telekomunikacije),
- GVO, d.o.o., Cigaletova 10, 1000 Ljubljana
- T-2 d.o.o., Služba za TK infrastrukturo, Verovškova ulica 64a, 1000 Ljubljana (telekomunikcije),
- Občina Mirna, Glavna cesta 28, 8233 Mirna (občinske ceste).
3) Nosilci urejanja prostora morajo v skladu z 121. in 123. členom ZUreP-3 podati podrobnejše usmeritve in mnenja k osnutku in predlogu prostorskega akta v 30 dneh od prejema poziva. V primeru, da nosilci urejanja prostora v 30 dneh ne podajo mnenja, se šteje, da nimajo pripomb na osnutek oziroma predlog OPPN.
7. člen
(vključevanje javnosti)
(vključevanje javnosti)
1) V postopku izdelave OPPN se v okviru sodelovanja javnosti, v skladu z veljavno zakonodajo, izvede 30 dnevna javna razgrnitev, v času katere se izvede javna obravnava prostorskega akta. Na javni razgrnitvi je možno podati pripombe in predloge na javno objavljen dopolnjen osnutek OPPN.
2) Vključevanje in seznanitev javnosti se zagotavlja skozi celoten postopek priprave prostorskega akta, saj bodo vse faze priprave prostorskega akta javno objavljene na spletni strani Občine Mirna (objavijo se sklep, osnutek, dopolnjen osnutek, predlog prostorskega akta, ipd.).
2) Vključevanje in seznanitev javnosti se zagotavlja skozi celoten postopek priprave prostorskega akta, saj bodo vse faze priprave prostorskega akta javno objavljene na spletni strani Občine Mirna (objavijo se sklep, osnutek, dopolnjen osnutek, predlog prostorskega akta, ipd.).
8. člen
(seznam podatkov in strokovnih podlag)
(seznam podatkov in strokovnih podlag)
1) V postopku izdelave OPPN se upoštevajo že izdelane strokovne podlage:
3) V postopku priprave OPPN se lahko določijo tudi dodatne strokovne podlage.
- Geodetski načrt v digitalni in analogni obliki za izdelavo OPPN, izdelal: GEOHIT, Trebnje, št. 307/2022 z dne 8.8.2022.
- Idejna urbanistična zasnova za ureditev območja občinskega podrobnega prostorskega načrta za stanovanjsko gradnjo v Ševnici – EUP ŠEV-18, izdelal: Proplan, Ivanka Kraljič, s. p., Krško, junij, 2023.
3) V postopku priprave OPPN se lahko določijo tudi dodatne strokovne podlage.
9. člen
(celovita presoja vplivov na okolje)
(celovita presoja vplivov na okolje)
1) Za pripravo OPPN je bilo, na podlagi drugega odstavka 128. člena ZUreP-3 od Zavoda Republike Slovenije za varstvo narave pridobljeno mnenje o verjetno pomembnih vplivih na varovana območja in o obveznosti izvedbe presoje sprejemljivosti na varovana območja (št. 3563-0522/2023-2 z dne 22.11.2023), v katerem je bilo ugotovljeno, da je območje OPPN izven posebnega varstvenega območja (območja Natura 2000) in njegovega daljinskega vpliva in tudi izven zavarovanega območja. ter da presoje sprejemljivosti vplivov izvedbe plana v naravo na varovana območja ni treba izvesti.
2) Skladno s tretjim odstavkom 128. člena ZUreP-3 občina ugotavlja, da izvedba celovite presoje vplivov na okolje ni potrebna, ker:
2) Skladno s tretjim odstavkom 128. člena ZUreP-3 občina ugotavlja, da izvedba celovite presoje vplivov na okolje ni potrebna, ker:
- ni potrebno izvesti presoje sprejemljivosti na varovana območja (skladno s prvim odstavkom tega člena),
- se OPPN ne pripravlja na podlagi občinskih prostorskih strateških aktov, sprejetih na podlagi ZUN in Zakona o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84, 15/89, Uradni list RS, št. 23/02 – odl. US in 110/02 – ZUreP-1),
- ne gre za OPPN s spremembo namenske rabe prostora.
- ki bi bile poseg v okolje, za katerega je treba izvesti presojo vplivov na okolje, skladno s predpisi, ki urejajo varstvo okolja,
- za katere je zahtevana presoja sprejemljivosti na varovana območja ali
- ki bi lahko pomembneje vplivale na okolje.
10. člen
(obveznosti glede financiranja OPPN)
(obveznosti glede financiranja OPPN)
1) Finančna sredstva za pripravo in izdelavo OPPN zagotovi pobudnik OPPN, ki je lastnik parcel na območju OPPN.
2) Medsebojne obveznosti udeležencev pri pripravi prostorskega akta se določijo v pogodbi o medsebojnih obveznostih med pripravljavcem (Občino Mirna), izdelovalcem (Proplan, Ivanka Kraljić s.p.) in investitorjem oz. pobudnikom OPPN.
2) Medsebojne obveznosti udeležencev pri pripravi prostorskega akta se določijo v pogodbi o medsebojnih obveznostih med pripravljavcem (Občino Mirna), izdelovalcem (Proplan, Ivanka Kraljić s.p.) in investitorjem oz. pobudnikom OPPN.
11. člen
(začetek veljavnosti sklepa)
(začetek veljavnosti sklepa)
Sklep se skupaj z mnenjem Zavoda Republike Slovenije za varstvo narave (št. 3563-0522/2023-2 z dne 22.11.2023) objavi na spletni strani Občine Mirna. Sklep se objavi tudi v Uradnem glasilu e-obcina in začne veljati naslednji dan po objavi.
Številka: 35030-0001/2023-2
Datum: 15.12.2023
Datum: 15.12.2023
Občina Mirna
Dušan Skerbiš, župan
Dušan Skerbiš, župan