Skozi Mirno novi vlak SŽ
V nedeljo dopoldne, ko se je dolina kopala v septembrskem soncu, je skozi Mirnsko dolino premierno peljal novi vlak Slovenskih železnic.
SŽ so pri podjetju Stadler naročile 52 novih potniških vlakov, od tega 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov v skupni vrednosti 320 milijonov evrov brez DDV. Podjetje Stadler ima visokotehnološke tovarne na različnih lokacijah v Evropi - dizelske vlake bodo sestavljali na Poljskem, električne pa v Belorusiji.
Prvi novi dizelski vlak je v Slovenijo prišel marca letos, julija pa so se začela testiranja na javni železniški infrastrukturi. Med testiranji ugotavljajo kompatibilnost s slovensko železniško infrastrukturo, kot to določa nacionalna zakonodaja, že prej pa so novi vlaki prva testiranja po določilih Evropske železniške Agencije (ERA) opravili v tujini. Po uspešno opravljenih testiranjih bo lahko Javna agencija za železniški promet – AŽP za železniško vozilo izdala obratovalno dovoljenje, kar pomeni, da se bodo z modro-belimi lepotci lahko prevažali tudi potniki.
Od 14. do 25. septembra traja praktično izobraževanje za prvih osem strojevodij iz SŽ Vit Novo mesto, ki bodo prvi vozili te vlake na rednih linijah med Ljubljano in Metliko, Ljubljano in Kočevjem, Trebnjem in Sevnico ter Ljubljano in Kamnikom. Prvi teden so trenirali na relaciji Ljubljana–Kočevje–Ljubljana–Kranj, minuli konec tedna pa na relaciji Trebnje –Sevnica in Trebnje–Metlika. Na Mirni smo ga lahko občudovali okrog pol desetih in nekaj minut pred enajsto dopoldne.
Trenutno so v Sloveniji trije dizelski in en električni vlak. Novi vlaki bodo zamenjali obstoječe, ki po Dolenjski vozijo od leta 1993.
foto: Luka Krejan