FOTO: Gradnja obvoznice mimo Mirne se je začela
Gradnja prve etape 1,85 km dolge sodobne ceste, t. im. obvoznice Mirne, ki bo razbremenila krajevno središče predvidoma konec leta 2024, se je začela. Gre za državni projekt prestavitve regionalne ceste R1-215 Trebnje-Sevnica mimo Mirne, ki bo pomembno povečal varnost ne samo kraja, ampak celotne Mirnske doline.
Prvič se je o obvoznici začelo govoriti leta 1962, leta 1964 so prvič odmerjali traso. Med najstniki, ki so v kratkih hlačah takrat priskočili na pomoč, je bil tudi Darko Turk v vlogi figuranta, ki je včeraj z geometrom Janezom Slakom simbolično zakoličil os ceste. S tem dejanjem se je gradnja tudi začela.
»Zelo sem vesel, da se po 60 letih ali 58 letih, odkar je bila opravljena odmera za bodočo obvoznico, danes začenja izgradnja. Pa ne samo jaz, tudi vsi Mirnčani, ki smo zbrani, se veselimo tega dogodka in prepričan sem, da bodo dela opravljena v prihodnjih dveh letih, da se bomo vozili po lepi, novi cesti mimo centra Mirne in da bo Mirna veliko bolj varna, kot je danes,« je povedal župan Dušan Skerbiš.
Prva etapa nove ceste od vstopa na Mirno s trebanjske smeri do železniške postaje, vključno s prvim od treh na trasi načrtovanih krožišč, mora biti skladno s pogodbo zgrajena do konca leta 2023. Do 31. decembra 2024 naj bi sicer izbrani izvajalec del – novomeško podjetje CGP d.d. s podjetjema Komunalne gradnje d.o.o. iz Grosuplja in Gradnje d.o.o. Boštanj – zgradil poleg skupaj treh krožišč še sedem cevnih prepustov in tri mostove (prek Zabrščice, Sotle in Mirne), med katerimi bo poseben izziv gradnja mostu čez reko Mirno.
»Za drugo etapo pričakujemo gradbeno dovoljenje v začetku naslednjega leta – vloga bo oddana še letos. Sledi še gradbeno dovoljenje za tretjo etapo – nekako v prvi četrtini naslednjega leta bo oddana vloga. Pridobivanje gradbenih dovoljenj ne bo oviralo gradnje. Ključni objekt je na drugi etapi, to je premostitev, ki je nekako na kritični poti celotnega projekta. Predviden zaključek je spomladi 2025, to je pogodbeni rok, računamo pa, da bi v letu 2024 gradbena dela končali, vse ostalo pa potem, urejanje gradbišča in tako naprej,« je ob začetku del povedal vodja sektorja za investicije v ceste na DRSI Tomaž Willenpart.
Marca 2012 je Občina Mirna začela prve intenzivne aktivnosti za izgradnjo prepotrebne obvoznice, ko je po pooblastilu takratne Direkcije RS za ceste in s soglasjem sosednje občine Šentrupert prevzela vodenje oziroma pripravo dogovorjenih aktivnosti za projekt t. i. obvoznica Mirna. Po vseh sprejetih prostorskih podlagah in izdelanih študijah, po usklajevanjih in pridobljenih soglasjih, je bil januarja letos podpisan sporazum o sofinanciranju naložbe, na podlagi katerega je razdeljena tudi naložba v septembra podpisani pogodbi – DRSI bo prispeval 7,25 milijona evrov, Občina Mirna 100 tisoč evrov. Celotna vrednost investicije vključno z odkupi, študijami, projektno dokumentacijo itd. bo presegala 10 milijonov evrov. Ocenjeni delež Občine Mirna je bil 540 tisoč evrov, pri čemer je občina v preteklosti med drugim financirala pripravo projektne dokumentacije, kar je v celotni naložbi že upoštevano kot prispevek občine.
foto: Pep