Ukinitev prehodov za pešce na državni cesti R1-215 v naselju Mirna
Problematika pred kratkim odstranjenih prehodov za pešce (ki jih je v preteklosti postavila država in ne občina) na državni cesti skozi naselje Mirna je znana že nekaj časa. Na pobudo Občine Mirna sta si lani spomladi stanje na terenu ogledala predstavnika Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI), pristojna za prometne ureditve na državnih cestah. Med drugim je bilo dogovorjeno, da občina poskrbi za geodetski posnetek R1-215 v ožjem delu naselja Mirna, DRSI pa bo potem izdelala projektne rešitve, ki bodo skladne z veljavno zakonodajo.
Žal smo proti koncu leta 2019 od DRSI prejeli odgovor, da za ta namen nimajo finančnih sredstev, geodetski posnetek pa je bil kljub temu izdelan in posredovan na DRSI.
Sredi decembra 2019 je stanje na terenu ugotavljala tudi inšpektorica Inšpektorata RS za infrastrukturo, ki je v obravnavanem območju državne ceste ugotovila številne nepravilnosti, ki jih je treba nujno odpraviti, med ostalim:
- urediti prometno signalizacijo v območju priključka državne ceste R2-417, odsek 4326 Moravče - Tihaboj - Mirna na državno cesto R1-215, odsek 1162 Trebnje - Mokronog v km 11,907, v smislu označitve poteka prednostne ceste,
- urediti prometno signalizacijo v območju premostitvenega objekta na državni cesti R1-215, odsek 1162 Trebnje - Mokronog v km 6,100 v smislu označitve odstopa prednosti za tovorna vozila in avtobuse ter prometna ureditev v območju strnjenega območja naselja Mirna v smislu označitve prekinjenih robnih črt,
- v območju naselja Mirna je označenih več prehodov za pešce, ki ne izpolnjujejo pogojev TSC 02.201.
Pri prehodih za pešce mora biti, poleg ostalih zahtev, zagotovljena ustrezna preglednost, ustrezna osvetlitev mesta prehoda za pešce, zagotovljene morajo biti čakalne površine ob prehodu, prehodi morajo biti opremljeni z ustrezno vertikalno prometno signalizacijo.
Na podlagi ugotovitve inšpektorata je DRSI februarja 2020 obvestila Občino Mirna o izvedbi sanacijskih ukrepov (robne črte, odstop prednosti za tovorna vozila in avtobuse, ukinitev prehodov za pešce). Občina se je na dopis DRSI pritožila in predlagala, da z ukinitvijo prehodov počakajo oz. da se razmisli o izboljšanju prometne varnosti (ne samo pešcev) tako, da se izvede rekonstrukcija ceste v celotnem območju osrednjega dela naselja Mirna, in sicer tako, da bi z ustreznimi materiali (tlakovanji) ločili vozišče od površin za pešce, morda tudi največjo dovoljeno hitrost omejili na 30 km/h.
Sledili so ukrepi in vzpostavitev prometnega režima, kot je trenutno (pojasnilo DRSI o izvedenih spremembah je priloženo).
Čeprav Občina Mirna sama ni pristojna za izvajanje določenih ukrepov na državnih cestah, bomo Direkciji RS za infrastrukturo ponudili kot možno rešitev ponovno vzpostavitev prehodov za pešce, ki bodo v skladu z veljavnimi predpisi. V ta namen naročamo elaborat prometne ureditve, ki ga pred izvedbo potrdi DRSI. Način izvedbe in višino potrebnih sredstev za realizacijo omenjene problematike bo treba uskladiti z DRSI, v občinskem proračunu pa po potrebi zagotoviti dodatna finančna sredstva.
Na pobudo Občine Mirna sicer že nekaj časa tečejo aktivnosti za izboljšanje prometnega režima oz. rekonstrukcijo obeh odsekov državnih cest. Tako je za odsek ceste R1-215 (od glavnega vhoda v podjetje Dana, d.o.o., do večstanovanjskih blokov ob R1-215) že izdelana projektna dokumentacija za rekonstrukcijo ceste (ta del ceste je v zelo slabem stanju). DRSI pa je zagotovila tudi, da bo v naslednjem obdobju izdelana projektna dokumentacija za rekonstrukcijo odseka državne ceste R2-417, in sicer od križišča pri nekdanji gostilni Kolenc do priključka javne poti na to cesto pri domu Partizan.
Zavedati se moramo, da je država tudi omejena s finančnimi sredstvi, zato je prioriteta v tem in naslednjih dveh letih izgradnja obvoznice. Veseli smo, da so stekle aktivnosti za odkupe objektov in zemljišč, kajti to je eden od zelo pomembnih segmentov v tako zahtevnem projektu, kot je izgradnja nove državne ceste v dolžini 1.800 m. Če pri odkupih ne bo večjih zapletov, je pričakovati, da bi se izgradnja obvoznice lahko začela že v naslednjem letu, prav gotovo pa najpozneje leta 2022.