Foto: O obnovi državne ceste R1-215 skozi ožje središče Mirne
Spomladi odstranjeni prehodi za pešce na državni cesti skozi naselje Mirna so bili »krivi«, da imamo danes državno cesto skozi središče Mirne obnovljeno v celoti. In kako smo prišli do obnove? In celo do tega, da je namesto predvidenih 330 m sedaj cesta obnovljena v dolžini 630 m?
Sredi decembra 2019 je stanje na terenu preverjala inšpektorica Inšpektorata RS za infrastrukturo in ugotovila, da so na obravnavanem območju državne ceste številne nepravilnosti. Med drugim je ugotovila, da talna in vertikalna prometna signalizacija nista izvedeni skladno z veljavnimi predpisi. Izdala je odločbo za ukinitev prehodov za pešce, čeprav jih je v preteklosti vzpostavila država in ne občina.
Ukrepati je bilo treba takoj. Zato je Občina Mirna Direkciji RS za infrastrukturo posredovala predlog sodelovanja za vzpostavitev prometnega režima, ki bi bil skladen s predpisi. Občina Mirna je zato naročila izdelavo elaborata prometne ureditve v območju ukinjenih prehodov za pešce (na 330 m ceste). Izdelan elaborat je bil posredovan na DRSI v potrditev, kar je bila podlaga za aktivnosti, ki so sledile.
Julija 2020 so bili izdelani predračuni za temeljitejši poseg v državno cesto, da bi pred izdelavo horizontalne signalizacije (zebre, robne črte) izvedli še sanacijo globinskih poškodb na vozišču, obnovili fekalno in meteorno kanalizacijo, izdelali dodatno osvetlitev na mestih bodočih prehodov za pešce in izvedli ostala nujna dela v območju predvidene obnove.
Zaradi zahtevnosti obnove in visokih stroškov je bilo v tistem času predlagano, da se obnova izvede etapno, in sicer 1. etapa od občinske stavbe do odcepa lokalne ceste proti železniški postaji, v letu 2021 pa še sanacija preostalega dela ceste, v nasprotni smeri, do uvoza v podjetje Dana. Pri tem bi finančno sodelovali občina in DRSI.
Sledilo je še nekaj usklajevanj. Najpomembnejše je bilo v Ljubljani, na sedežu Direkcije RS za infrastrukturo, kjer smo se dogovorili, da država prevzame v svoje breme obnovo celotnega odseka državne ceste in namesto 330 m obnovi 630 m te ceste. Občina Mirna pa je prevzela obveznost izgradnje zahtevane razsvetljave in zahtevno koordinacijo na terenu za vzpostavitev novih površin za pešce (vzdolžno ob vozišču).
Tudi tokrat so postopki izbire izvajalcev trajali kar nekaj tednov, dodatno pa je bila izvedba organizacijsko zahtevnejša, saj so za dela na cesti izbrali dva izvajalca.
Prvi del ceste v dolžini 330 m je obnovljen in bo prometno dokončno urejen skladno s potrjenim elaboratom prometne ureditve (situacija v prilogi), na drugem delu ceste (od uvoza v podjetje Dana do uvoza k večstanovanjskim blokom) pa je zaključen v zmanjšanem obsegu. Sledi še ureditev pločnika v tistem delu, kjer se zaradi preozkega vozišča dva tovornjaka ne moreta srečati. Današnja situacija je bila kompromisna odločitev, ki je morala biti srpejeta hitro, sicer bi še dolgo čakali na obnovo, kajti sredstev v državnem proračunu v letu 2021 ne bi bilo.
"Zaenkrat se moramo sprijazniti s tem, kar imamo. Upamo, da bomo v prvi polovici leta 2021 tudi ta problem uredili. Izvajalci so danes zaključili talne označbe v enem delu ceste. Če vremenske razmere ne bodo dopuščale, da bi izvajalci dela zaključili skladno z elaboratom prometne ureditve, jih bodo nadaljevali v ustreznejših razmerah. Tu je predvsem mišljena talna prometna signalizacija, ki je v tej fazi izdelana kot začasna (barvanje), v končni fazi pa bodo talne označbe izdelane z materiali daljše obstojnosti in boljše funkcionalnosti (plastika). Ob tej priložnosti bi se rad zahvalil vsem, ki ste razumeli naša prizadevanja za izboljšanje prometnega režima skozi Mirno, vsem voznicam in voznikom za potrpljenje. Vsi pa vemo, da je nekaj tudi takšnih, za katere nikoli ne naredimo nič prav. A v tem trenutku smo lahko zadovoljni in ponosni, da smo v nekaj mesecih - spomnimo, spomladi, ko so z naše ceste odstranili talne označbe, o morebitni obnove ceste skozi Mirno ni bilo niti najmanjšega govora - prišli do obnovljene ceste. Tudi pločnik in obcestno infrastrukturo bomo še uredili, hkrati pa si bomo še naprej po svojih močeh - čeprav je zdaj glavnina v rokah države - prizadevali tudi za izgradnjo prepotrebne obvoznice," pravi župan Dušan Skerbiš.
fotografije: P. K. L., G. L., M. K., D. S.